Tech: Αυτά είναι τα λάστιχα του μέλλοντος

Tech: Αυτά είναι τα λάστιχα του μέλλοντος

Τέλος με τον αέρα. Η επόμενη γενιά των ελαστικών στα αυτοκίνητα θα είναι ασφαλέστερη, ανθεκτικότερη, πιο ήσυχη και πιο οικολογική.

Πρόκειται για το UPTIS, τα αρχικά από τις λέξεις «Unique Puncture-proof Tire System» ή στα ελληνικά: Μοναδικό σύστημα ελαστικού που δεν κλατάρει. Η ιδέα περικλείει δύο επαναστάσεις για το αυτοκίνητο. Πρώτον: το ελαστικό δεν έχει αέρα. Δεύτερον: αντί για ζάντα και λάστιχο, είναι ένα ενιαίο εξάρτημα. Γι’ αυτό είναι διεθνώς γνωστό ως «Tweel», από το Tire (ελαστικό) και Wheel (τροχός).

Στόχος της Michelin, μαζί με τη General Motors, είναι να τοποθετήσει κάτι τέτοιο σε επιβατικά οχήματα, ξεκινώντας περίπου από το 2024. Για βαρέα οχήματα, όπως εκσκαφείς, τα χωρίς αέρα ελαστικά χρησιμοποιούνται ήδη κι αυτό γιατί εκεί οι ταχύτητες και οι ανάγκες στριψίματος είναι πολύ μικρότερες. Και η Goodyear έχει δείξει πρόσφατα ένα μοντέλο ελαστικού με δίσκους εσωτερικά αντί για τον κλασικό αεροθάλαμο.

Όπως οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκονται στο κατώφλι μιας επανάστασης με την καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης, έτσι και οι εταιρείες ελαστικών εξελίσσουν προϊόντα τα οποία θα είναι πιο ανθεκτικά, πιο ασφαλή, πιο ήσυχα και πιο οικολογικά. Όπως η ηλεκτροκίνηση είναι μία επιστροφή στις ρίζες της αυτοκίνησης, έτσι και τα ελαστικά χωρίς αέρα σηματοδοτούν την επιστροφή στις ακτινωτές ζάντες. Με τη διαφορά ότι, οι ακτίνες εδώ δεν είναι ξύλινες, αλλά από σκληρό μείγμα υαλοβάμβακα. Αυτό κάνει το ελαστικό ανθεκτικό ώστε να μη θέλει αέρα, αλλά ταυτόχρονα να είναι ελαφρύ και εύκαμπτο ώστε να μπορεί να λειτουργεί όπως ένας συνηθισμένος τροχός.

Το Uptis έχει τα χαρακτηριστικά του ελαστικού σε ό,τι αφορά την απόσβεση κραδασμών, την άνεση της κύλισης και το θόρυβο κύλισης. Στο συγκεκριμένο στάδιο της εξέλιξης θεωρείται ότι, η ανάρτηση δε χρειάζεται να ρυθμιστεί εκ νέου για το νέο ελαστικό. Το γεγονός ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για κάποια φθορά, όπως ένα ξεφούσκωτο ελαστικό ή κάποιο επικίνδυνο κλατάρισμα, δε χρειάζεται η ρεζέρβα, οπότε απελευθερώνεται και χώρος στο πορτ-μπαγκάζ. Η κατασκευή της ζάντας αλλά και του ελαστικού γίνεται σε 3D εκτυπωτή και κατόπιν τα δύο συγχωνεύονται και γίνονται ένα ενιαίο εξάρτημα.

Η Michelin αλλά και η General Motors λένε ότι, αυτός ο τροχός χρησιμοποιεί λιγότερες πρώτες ύλες, αποφέρει λιγότερα απορρίμματα κατά την παραγωγή και είναι 100% ανακυκλώσιμος.

Η Goodyear έχει προχωρήσει κι άλλο τη συγκεκριμένη ιδέα, καθώς το δικό τους πειραματικό ελαστικό, που λέγεται «Aero», είναι πολλαπλών ρόλων και στοχεύει αργότερα και σε αυτόνομα, ιπτάμενα οχήματα. Στη διαδικασία της πτήσης, οι ρόδες θα γυρίζουν σε γωνία 90 μοιρών και θα δουλεύουν ως έλικες.

 

Αυτά για τα ελαστικά του μέλλοντος. Όσο για το παρόν αλλά και το μέλλον, για αντικατάσταση και επισκευή παρμπρίζ, ελάτε στη Glassdrive!