Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση

Η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων έχει ξεκινήσει να αυξάνεται, όπως επίσης και οι καινοτομίες σε αυτόν τον τομέα. Η HPS (High Performance Solutions) συμμετέχει σε αυτήν τη διαδικασία, συμβάλλοντας στην υπέρβαση των οικονομικών και τεχνολογικών περιορισμών που υπάρχουν, ιδίως σε ό,τι αφορά την απόδοση της μπαταρίας. Οι Επιχειρηματικές Μονάδες προετοιμάζονται με σκοπό να επωφεληθούν από αυτήν την τεράστια δυναμική ανάπτυξης.

Ένα σημαντικό γεγονός που σηματοδότησε την αυτοκινητοβιομηχανία, το έτος της πανδημίας Covid-19 που διανύσαμε, ήταν η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (Electric Vehicles – EV), ιδιαίτερα σε περιοχές όπως η Κίνα και η Ευρώπη, καθώς αυτή η ανάπτυξη πρόκειται να γίνει εκθετική στα επόμενα χρόνια. “Σε λιγότερο από 20 χρόνια, έως το 2040, περισσότερα από ένα στα δύο οχήματα που θα κατασκευάζονται στον κόσμο, θα είναι 100% ηλεκτρικά!” λέει ο Houchan Shoeibi, CEO της Επιχειρηματικής Μονάδας Mobility. Χάρις στα νέα πρότυπα εκπομπών CO2 και βάσει κυβερνητικών κινήτρων, η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση στην αυτοκινητοβιομηχανία, βρίσκεται καθ’ οδόν και το αποτέλεσμα θα είναι η συνεχής αύξηση της καινοτομίας. “Σχεδόν ανύπαρκτα πριν από μία δεκαετία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με εμβέλεια άνω των 400χλμ, είναι πλέον πραγματικότητα”, σημειώνει ο Houchan. Επίσης, τα οχήματα επωφελούνται από τις τελευταίες εξελίξεις σε ό,τι αφορά τη συνδεσιμότητα, την αυτόνομη οδήγηση … “στο βαθμό που ορισμένοι να τα αποκαλούν smartphones σε τέσσερις τροχούς!”

Ένας βασικός παράγοντας: οι μπαταρίες

Όλα τα τεχνολογικά αλλά και τα οικονομικά ζητήματα δεν έχουν ακόμη επιλυθεί, και οι μπαταρίες είναι ένα από αυτά, αφού αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 30% του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων. “Ακόμα κι αν το κόστος των μπαταριών ιόντων λιθίου μειωθεί, ή ακόμα και αν βελτιωθεί η απόδοσή τους, εξακολουθούν και παραμένουν ο βασικός παράγοντας για τους κατασκευαστές”, λέει ο Pascaline Hayoun, διευθυντής Στρατηγικής της Επιχειρηματικής Μονάδας Abrasives and Composite Systems (ACS) και επικεφαλής της ομάδας εργασίας Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων της HPS. Μία από τις επόμενες βελτιώσεις, αφορούν την ικανότητά των μπαταριών να φορτίζουν με γρηγορότερο ρυθμό, η αύξηση της αυτονομία τους και, συνεπώς, τη μείωση της κατανάλωσής τους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αναζήτηση για υλικά υψηλής απόδοσης, τη μείωση βάρους και την αναζήτηση συστημάτων θερμικής ρύθμισης, που είναι ξεχωριστά από τη μονάδα κίνησης. Επομένως, η επιλογή των εξαρτημάτων είναι απαραίτητη.
Αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την HPS, σύμφωνα με την Pascaline Hayoun, και σύμφωνα με την HPS, οι μεγαλύτερες ευκαιρίες για ανάπτυξη βρίσκονται στις μπαταρίες και στο ίδιο το όχημα.

Συστατικά για μείωση ηλεκτρικής κατανάλωσης

Σχετικά με τις μπαταρίες, ο Steven Jette, Διευθυντής Στρατηγικής και Μάρκετινγκ της ACS Tape Solutions, έχει τοποθετηθεί λέγοντας πως “εκτός από το τρέχον portfolio μας, εργαζόμαστε σε προϊόντα νέας γενιάς”. Παράλληλα, η HKO (Βιομηχανία Κατασκευών) επικεντρώνεται στην ασφάλεια, με την τελευταία της λύση να είναι για την προστασία από θερμικές “διαφυγές” μπαταριών ιόντων λιθίου. “Σε αυτό το σημείο, ψάχνουμε να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις στην αγορά, προκειμένου όταν αυτή ωριμάσει, να είμαστε έτοιμοι”, λέει ο Ramzi Jribi, Διευθυντής Μάρκετινγκ & Καινοτομίας, της HKO. Η, Επιχειρηματική Μονάδα, Ceramics βρίσκεται σε μία αντίστοιχη θέση. Επικεντρώνεται στην ανάπτυξη πολλά υποσχόμενων λύσεων για μπαταρίες, “για παράδειγμα, στην επεξεργασία πρώτων υλών, στον τρόπο κατασκευής, στους συμπαγείς ηλεκτρολύτες κ.λπ.” λέει ο Paul Rehrig, Διευθυντής Ανάπτυξης Επιχειρήσεων & Τεχνολογίας.

Σχετικά με το κύριο μέρος του αυτοκινήτου, η Mobility βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, με τα θερμικά κρύσταλλα και τις ακουστικές παροχές (Sekurit, Seals, Bearings and Pritex) που “μειώνουν την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και ως εκ τούτου βελτιώνουν το εύρος των Ηλεκτρικών Οχημάτων”, λέει ο Houchan Shoeibi. Μεταξύ άλλων, τα μπροστινά παρμπρίζ, με ενσωματωμένους αισθητήρες που παρέχουν βοήθεια στην οδήγηση, αποτελούν επίσης μέρος των “λύσεων που ήδη προσφέρουμε για αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, οι οποίες, όμως, είναι πολυτιμότερες για τα Ηλεκτρικά Οχήματα”.

Στην αναζήτηση όλων των πιθανών δυνατοτήτων για συνέργειες

“Η μετάβαση στην εποχή όπου όλα τα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά, θα είναι γρήγορη”, σύμφωνα με τον Houchan Shoeibi. Οι δραστηριότητες της HPS θα χρειαστούν χρόνο προσαρμογής για να αλλάξουν τις τεχνολογίες τους. “Ενώ ορισμένα εξαρτήματα θα φτάσουν στο σημείο που θα θεωρούνται ξεπερασμένα, άλλα συστήματα όπως τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα και οι μαγνήτες, θα είναι απαραίτητα για τα Ηλεκτρικά Οχήματα, τα οποία θα προσφέρουν μεγάλες ευκαιρίες, ειδικά στην Abrasives”, σημειώνει ο Pascaline Hayoun. Η HPS ετοιμάζεται να συμμετέχει σε αυτήν την αύξηση των Ηλεκτρικών Οχημάτων, καθώς έχει δημιουργήσει ομάδες εργασίας για την ανταλλαγή πληροφοριών και τον εντοπισμό όλων των πιθανών συνεργιών. Η φιλοδοξία είναι ξεκάθαρη: να παρουσιάσει στους πελάτες της ένα πλήρες portfolio λύσεων σχετικά με τα Ηλεκτρικά Οχήματα.

Όσο για το παρόν αλλά και το μέλλον για τα κρύσταλλα αυτοκινήτου εμπιστευτείτε τους ειδικούς! Glassdrive!