Ντίζελ αυτοκίνητο; Τι πρέπει να προσέχετε!

Ντίζελ αυτοκίνητο; Τι πρέπει να προσέχετε!

Δεν είναι λίγοι αυτοί που ακόμα και σήμερα προτιμούν το ντίζελ, με βασικό του πλεονέκτημα την χαμηλή κατανάλωση. Αλλά για να μπορέσει κανείς να διαφυλάξει το οικονομικό πλεονέκτημα που ένα ντίζελ αυτοκίνητο προσφέρει, υπάρχουν κάποια σημεία που θέλουν προσοχή όταν έρθει η ώρα συντήρησή του.

Για την ακρίβεια πρόκειται για 4 «αχίλλειες φτέρνες» του Diesel που πρέπει να προστατέψετε ώστε να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο. Αυτά είναι τα εξής:

 Φίλτρο καυσίμου, διότι το πετρέλαιο είναι ευαίσθητο στη μόλυνση από μικροοργανισμούς όπως βακτήρια και μύκητες που δημιουργούνται από την υγρασία σε δεξαμενές. Πρέπει να γίνεται προληπτική αλλαγή φίλτρου πετρελαίου (τακτικότερα του προβλεπόμενου χρόνου ή των χιλιομέτρων που έχετε διανύσει).

 Φίλτρο λαδιού, καθότι οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται υπό συνθήκες υψηλής πίεσης κάνουν την επιλογή του σωστού λαδιού υψίστης σημασίας καθώς ένα χαμηλής ποιότητας λάδι θα σπάσει νωρίτερα προσφέροντας πολύ χαμηλότερη λίπανση από την αναγκαία. Στο βιβλίο οδηγιών του αυτοκινήτου αναγράφεται τι τύπο λαδιού πρέπει να βάζουμε οπότε θα ξέρουμε πάνω κάτω και πόσο διαρκεί μια αλλαγή λαδιού. Μόνοι μας είναι δύσκολο να κάνουμε έλεγχο και αλλαγή διότι χρειάζεται ειδική ράμπα, ειδικά δοχεία αποστράγγισης λαδιού κτλ. Οπότε επισκεπτόμαστε τον μηχανικό μας.

 Υγρό ψύξης, γιατί εδώ που τα λέμε σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα μια και μόνο υπερθέρμανση αρκεί για να προκαλέσει ανεπανόρθωτες βλάβες σε ένα κινητήρα πετρελαίου. Είναι ένα σημείο που μπορούμε να τσεκάρουμε μόνοι μας βλέποντας την στάθμη των υγρών εφόσον όμως έχουμε το όχημα σε οριζόντιο, σταθερό έδαφος.

 Σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR), που είναι σχεδιασμένο για να διατηρεί τους ρύπους χαμηλά μεταφέροντας μέρος των καυσαερίων στην εισαγωγή του κινητήρα για εσωτερική ανακύκλωση. Έτσι, το EGR είναι από τα πρώτα μέρη που επιβαρύνονται από τη χρήση πετρελαίου χαμηλής ποιότητας. Ο έλεγχός του σε κάθε service είναι υποχρεωτικός και ουσιώδης: Όχι μόνο γιατί το μπούκωμα του θα φέρει αύξηση της κατανάλωσης και μείωση της απόδοσης του κινητήρα, αλλά γιατί μπορεί να λειτουργήσει και ως ένδειξη ότι πρέπει να αλλάξετε βενζινάδικο, πριν το κακής ποιότητας πετρέλαιο και τα κατάλοιπά του δημιουργήσουν αμετάκλητες βλάβες στον κινητήρα σας.

Το σίγουρο είναι πως αν προσέχετε την προειδοποιητική ένδειξη καυσίμων στο ταμπλό σας και όταν δείτε να ανάβει κάποιο «περίεργο» λαμπάκι, πρέπει να επισκεφτείτε τον μηχανικό σας για διάγνωση!

Τα μπεκ έχουν σημασία

Τα μπεκ παραλαμβάνουν το καύσιμο με υψηλή πίεση από την αντλία έγχυσης, και το προετοιμάζουν για ψεκασμό με την βοήθεια των κατάλληλα διαμορφωμένων ακροφυσίων ώστε να το διασκορπίσουν στους θαλάμους καύσης του κινητήρα. Αν και το μπεκ διαθέτει φίλτρο, υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθούν επικαθήσεις από τα πρόσθετα του πετρελαίου ή ακόμα και από το ίδιο το καύσιμο σε υψηλές θερμοκρασίες, στις οπές, την έδρα της βαλβίδας ή και τον οδηγό της βελόνας.

μπεκ

Στα μπεκ του άμεσου ψεκασμού μπορεί να δημιουργηθούν επιπλέον και επικαθήσεις άνθρακα. Οι επικαθήσεις αυτές, μπορεί να αλλάξουν σε μεγάλο βαθμό τα χαρακτηριστικά του μπεκ, μειώνοντας την ικανότητα παροχής του κατά 25%. Και το κακό δεν σταματάει εκεί. Το μέγεθος των σταγονιδίων του diesel αυξάνεται σημαντικά και μπορεί να αλλάζει το σχήμα και η κατεύθυνση της δέσμης, με αποτέλεσμα την κακή ανάμιξη αέρα/καυσίμου. Συνεπώς πρέπει να είστε έτοιμοι για ένα «τρελαμένο» κινητήρα σε σχέση με την κατανάλωση καυσίμου και τη διάρκεια ζωής του καταλύτη και των αισθητήρων.

Κάντε διάγνωση και επιδιορθώστε το!

Δυστυχώς η διάγνωση και ο έλεγχος ρύπανσης των μπεκ δεν είναι εύκολο να γίνουν επάνω στο όχημα. Απαιτείται η αφαίρεση των μπεκ και η τοποθέτησή τους σε ειδική συσκευή διάγνωσης και καθαρισμού, που αναπαράγει όλες τις συνθήκες λειτουργίας του αυτοκινήτου για να τσεκαριστεί η αντίσταση των μπεκ, η παροχή τους και η βεντάλια ψεκασμού τους, ενώ ελέγχουν και πιθανές διαρροές. Ο καθαρισμός των μπεκ γίνεται από την ίδια συσκευή, με χρήση υπερήχων και χημικών καθαριστικών ουσιών για να αποβάλουν τα ξένα σώματα που έχουν μέσα τους και στο τέλος ξαναμπαίνουν στον εξομοιωτή για να τσεκαριστεί πάλι η ογκομετρική απόδοση και η στεγανότητα τους. Έπειτα τοποθετούνται πάλι τα φιλτράκια τους και τοποθετούνται στον κινητήρα.  Ένα εξειδικευμένο κέντρο diesel service με αυτή τη διαδικασία θα μπορεί να προλάβει τυχόν ζημιές από δυσλειτουργικά μπεκ ή ακόμα και να υπολογίσει πότε θα χρειαστεί να κάνετε στεγανοποίηση των μπεκ, η οποία σε άλλες περιπτώσεις καλό είναι να γίνεται προληπτικά ανά 100.000 χλμ.

Ακολουθήστε λοιπόν τα παραπάνω και βγάλτε μερικές σκοτούρες από το μυαλό σας!

Πηγή: autotriti.gr


Για παρμπρίζ και κρύσταλλα αυτοκινήτου: Glassdrive!