Ζαλάδα στο αυτοκίνητο; Τι πρέπει να κάνετε

Ζαλάδα στο αυτοκίνητο; Τι πρέπει να κάνετε

Στους περισσότερους από εμάς έχει συμβεί να ζαλιστούμε κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με αυτοκίνητο. Σύμφωνα με έρευνες, δύο στους τρεις έχουν πάθει κάποια στιγμή ναυτία, ενώ ένας στους τρεις έχει νιώσει αδιαθεσία. Γενικότερα, τα παιδιά κι οι έφηβοι φαίνεται να υποφέρουν περισσότερο από ζαλάδες, κάτι που μπορεί μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Οι προειδοποιήσεις για μια πιθανή ναυτία ή ζαλάδα μπορεί να περιλαμβάνουν: χασμουρητό, ζαλάδα, πονοκέφαλος, εφίδρωση και τάση για εμετό αλλά υπάρχουν όμως κάποιοι κανόνες, που αν τους ακολουθείτε, μειώνετε δραστικά τις πιθανότητες να νιώσετε ναυτία ή ζαλάδα στο αυτοκίνητο.

  1. Αποφύγετε να καθηλώνετε την προσοχή σας σε κινητό, τάμπλετ κ.λπ. για πολύ ώρα. Σύμφωνα και με έρευνα της Ford σε ενήλικες, μπορεί να νιώσετε αδιαθεσία μετά από 10 λεπτά, ειδικότερα αν κάθεστε στα πίσω καθίσματα.
  2. Όχι απότομη οδήγηση, με συχνά σταμάτα-ξεκίνα και στροφές καθώς φέρνουν έντονη προδιάθεση για ναυτία. Η δυσάρεστη αυτή κατάσταση επηρεάζει κυρίως παιδιά και εφήβους και γίνεται χειρότερη όταν κάθονται πίσω, ειδικά όταν παίζουν video games ή παρακολουθούν ταινίες. Το ίδιο μπορεί να συμβεί ωστόσο και αν ο συνεπιβάτης δεν κάνει τίποτα.
  3. Προσπαθήστε να κάθεστε στη θέση του συνεπιβάτη ή στο κέντρο των πίσω καθισμάτων και στρέφετε την προσοχή σας προς τα έξω, παρατηρώντας το περιβάλλον. Συχνά μπορεί να σας βοηθήσει και το να κλείσετε τα μάτια και να προσπαθήσετε να χαλαρώσετε. Επίσης κάντε σίγουρο ότι δεν σας χτυπά ο ήλιος υπερβολικά στο πρόσωπο.
  4. Χρησιμοποιείτε ένα μαξιλάρι ή στήριγμα στο κεφάλι για να κρατήσετε το κεφάλι όσο το δυνατόν πιο σταθερό γίνεται. Οι απότομες κινήσεις έτσι αποφεύγονται και δημιουργείται χαλάρωση.
  5. Αν ο αέρας στο αυτοκίνητο δεν είναι επαρκής ή αν η ατμόσφαιρα είναι αποπνικτική, ενεργοποιήστε τον κλιματισμό ώστε να υπάρχει ανανέωση με φρέσκο αέρα. Καλό είναι να αποφεύγονται τα έντονα αρωματικά αυτοκινήτου καθότι οφείλονται για μεγάλο ποσοστό πονοκεφάλων και ζαλάδας.
  6. Ίσως ο κανόνας που παραβλέπουν οι περισσότεροι έχει να κάνει με τη διατροφή. Ειδικότερα πριν από μεγάλα ταξίδια, τραφείτε θρεπτικά (όχι σε πολύ μεγάλες ποσότητες) και αποφύγετε αλκοόλ και ζάχαρες. Ο καλός ύπνος επίσης παίζει ρόλο!

Ακολουθήστε λοιπόν τα παράπανω και… καλές βόλτες!


 

Για λιγότερους “πονοκεφάλους” σχετικά με το παρμπρίζ και τα κρύσταλλα του αυτοκινήτου σας, επισκεφτείτε την Glassdrive!