Πλαστικό κρύσταλλο αυτοκινήτου

Πλαστικό κρύσταλλο αυτοκινήτου

Το πλαστικό κρύσταλλο μπορεί να μειώσει εξαιρετικά το βάρος ενός οχήματος, γεγονός που θα οδηγήσει σε αυτοκίνητα με μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Το πλαστικό θα γίνει αναγκαίο κυρίως λόγω της ζήτησης που υπάρχει για οικολογικά αυτοκίνητα. Φαίνεται όμως πως τα πλαστικά παρμπρίζ παραμένουν προς το παρόν ένα μακρινό όνειρο.

Πριν από δέκα χρόνια, τα πρώτα γυάλινα κρύσταλλα άρχισαν να αντικαθίστανται από πλαστικά. Σήμερα, οι πανοραμικές οροφές, τα πίσω παρμπρίζ και τα τριγωνικά τζάμια μπορούν όλα να κατασκευαστούν από πολυανθρακικό υλικό. Το 2005 η Honda λάνσαρε το νέο Civic, που ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με πλαστικό πίσω παρμπρίζ.

Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήση πολυανθρακικού υλικού στα κρύσταλλα οχημάτων είναι τα εξής:

  • Το πλαστικό είναι ελαφρύτερο από το γυαλί, έτσι π.χ. μία πλαστική οροφή είναι κατά περίπου 30% ελαφρύτερη από μία γυάλινη οροφή
    Η συνολική μείωση του βάρους του αυτοκινήτου έχει ως αποτέλεσμα την υψηλότερη οικονομία καυσίμου
  • Υπάρχει περισσότερη σχεδιαστική ευελιξία που επιτρέπει νέα σχήματα αυτοκινήτων, καθώς το πλαστικό μπορεί να καλύπτει μεγαλύτερες πιφάνειες απ’ ότι το γυαλί.
  • Η σκίαση (φιμέ) είναι δυνατή σε όλα τα χρώματα, ενώ στο γυαλί είναι διαθέσιμη μόνο σε βασικά χρώματα, όπως το πράσινο, το μπλε και το γκρι.
  • Χάρη στο πλαστικό είναι δυνατή η ενσωμάτωση επιμέρους εξαρτημάτων (π.χ. τα εξωτερικά και εσωτερικά φώτα μπορούν να είναι  ενσωματωμένα στο πλαστικό) και μπορούν να κατασκευάζονται στο ίδιο στάδιο της παραγωγής.

Παρά τα πολλά πλεονεκτήματά του, το πολυανθρακικό υλικό έχει ένα μεγάλο μειονέκτημα: τη χαμηλή αντοχή του σε γδαρσίματα. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να αντικαταστήσει τα παρμπρίζ καθώς η επίδραση του ανέμου, της βρωμιάς, των χαλικιών και της χρήσης των υαλοκαθαριστήρων θα το κάνει γρήγορα αδιαφανές.