Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό!

Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό!

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε την αίσθηση ότι οι 24 ώρες της ημέρας δεν μας φτάνουν. Πιεζόμαστε για να προλάβουμε όλα όσα πρέπει να κάνουμε στην καθημερινότητά μας. Όταν οδηγούμε πηγαίνοντας στη δουλειά ή επιστρέφοντας στο σπίτι, σκεφτόμαστε τα πράγματα που πρέπει να γίνουν στην επαγγελματική ή την ιδιωτική μας ζωή. Συχνά δεν εστιάζουμε 100% στο δρόμο και παίρνουμε ένα ακόμα τηλέφωνο. Αναγνωρίζετε τον εαυτό σας στις παραπάνω γραμμές; Και ξαφνικά…., το μπροστινό αυτοκίνητο σταματάει και πέφτετε επάνω του.

Τι θα μπορούσε να είχε γίνει για να αποφευχθεί αυτό το ατύχημα; Η απάντηση δείχνει προφανής: “έπρεπε να είμαι πιο προσεκτικός/-η”. Όπως γνωρίζουμε, αυτό δεν είναι πάντα τόσο απλό. Ένα σφάλμα του οδηγού αποτελεί τη συχνότερη αιτία ατυχημάτων στο δρόμο. Στη σημερινή εποχή έχουμε πολλά να κάνουμε εντός και εκτός του αυτοκινήτου: σκεφτείτε τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των αυτοκινήτων και την κυκλοφορία στο δρόμο, ειδικότερα κατά τις ώρες αιχμής.

Εδώ και αρκετά χρόνια οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εργάζονται για μία λύση, το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό! Αυτό το ρομποτικό αυτοκίνητο είναι ένα αυτόνομο όχημα που είναι σε θέση να αισθάνεται το περιβάλλον και να πλοηγείται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Ακούγεται καταπληκτικό, αλλά τι ακριβώς σημαίνει;

glassdrive-autokinita-xwris-odigo-5

Η Google αποκάλυψε το 2010 ότι διεξάγει δοκιμές με αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Ο δοκιμαστικός στόλος της Google, ο οποίος αποτελείται από τουλάχιστον δέκα αυτόνομα οχήματα από διαφορετικές μάρκες, έχει διανύσει πάνω από 700.000 χλμ. χωρίς να σημειωθούν ατυχήματα. Είναι γεγονός ότι οι υπολογιστές, οι κάμερες και οι αισθητήρες δεν κουράζονται, ούτε αποσπάται η προσοχή τους. Έχουν πολύ καλύτερη επίγνωση του περιβάλλοντός τους απ’ ότι οι άνθρωποι. Πέρυσι η Google έδειξε ένα βίντεο, όπου ένας τυφλός άντρας κάθεται στη θέση του οδηγού ενός κινούμενου αυτοκινήτου, κάτι ασύλληπτο πριν από μερικά χρόνια. Έτσι η τεχνολογία εξελίσσεται γρήγορα. Γνωρίζουμε ότι πολλά αυτοκίνητα είναι ήδη εξοπλισμένα με κάμερες και αισθητήρες ενσωματωμένους στο παρμπρίζ, στους προφυλακτήρες, στα φτερά, στη γρίλια και στους καθρέφτες, που λειτουργούν ως «τρίτο» μάτι του οδηγού. Τα συστήματα αυτά προειδοποιούν τον οδηγό με διάφορες μεθόδους, όπως ηχητικά σήματα, προειδοποιητικές λυχνίες, υποβοήθηση φρένων και δόνηση του τιμονιού ή του καθίσματος.

Υπάρχουν διάφορα ονόματα για κάποια άλλα παρόμοια συστήματα, τα οποία ουσιαστικά διαβάζουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και υπολογίζουν τις αποστάσεις από άλλα οχήματα. Κάποια οχήματα μπορούν μέχρι και να μετρούν μία θέση στάθμευσης και να κάνουν τους
απαραίτητους ελιγμούς για να παρκάρουν. Προκειμένου ένα όχημα να γίνει αυτόνομο, πρέπει να είναι εξοπλισμένο με διάφορους σαρωτές, ραντάρ, κάμερες, συστήματα GPS, χιλιομετρητές και λογισμικό υπολογιστή.
glassdrive-autokinita-xwris-odigo-4

Πλεονεκτήματα:

• Λιγότερα ατυχήματα χάρη στην απουσία ανθρωπίνων σφαλμάτων λόγω κούρασης, αλκοόλ, κτλ.
• Καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας.
• Το πρόβλημα αναζήτησης θέσης στάθμευσης λύνεται, καθώς το όχημα μπορεί να σας αφήνει κάπου και να σταθμεύει πιο μακριά.
• Οι επιβάτες μπορούν να αφοσιώνονται σε άλλες ασχολίες ενόσω ταξιδεύουν.
• Μειωμένα έξοδα μετακίνησης, οι επιβάτες μπορούν να εργάζονται και δεν χρειάζονται παρατεταμένες στάσεις.
• Διαθέσιμο σε όλους – μπορούν να οδηγούν ηλικιωμένοι και άτομα με αναπηρία.

Εμπόδια:

• Τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα δεν είναι ελκυστικά για τους ενθουσιώδεις οδηγούς.
• Υπάρχουν ανησυχίες για σφάλματα των υπολογιστών και για την εκτεταμένη εξάρτηση από δορυφόρους GPS.
• Νομικά ζητήματα: δεν επιτρέπονται στους περισσότερους δημόσιους δρόμους, υπάρχει θέμα σχετικά με το ποιος έχει την ευθύνη.
• Αύξηση της ανεργίας, καθώς χρειάζονται λιγότεροι (επαγγελματίες) οδηγοί.
• Εξαιρετικά ακριβά αυτοκίνητα.

Γνωρίζουμε ότι υπάρχει η τεχνολογία, χάρη στην οποία το λογισμικό αυτο-οδήγησης αποκτάει περισσότερη εμπειρία ενόσω δοκιμάζεται. Στις
Ηνωμένες Πολιτείες, η Νεβάδα, η Καλιφόρνια και η Φλόριντα έχουν θεσπίσει ορισμένους νόμους που νομιμοποιούν την κυκλοφορία αυτοκινήτων χωρίς οδηγό σε δημόσιους δρόμους. Αλλά είμαστε εμείς οι ίδιοι έτοιμοι για αυτά τα αυτοκίνητα;