Φρένα αυτοκινήτου: Τι να προσέχεις!

Φρένα αυτοκινήτου: Τι να προσέχεις!

Ελέγχοντας τακτικά τα φρένα του αυτοκινήτου σου, μειώνεις κατακόρυφα τις πιθανότητες ατυχημάτων!

Το σύστημα των φρένων του αυτοκινήτου μας είναι ένα από τα κυριότερα τμήματα που αφορούν στον τομέα της ασφάλειας. Θα πρέπει πάντοτε να είσαι σίγουρος για την αποτελεσματικότητά του, προκειμένου να μην βρεθείς εκτεθειμέοςι στον κίνδυνο ή να μην εκθέσεις άλλους σε κίνδυνο.

Ακόμα και αν δεν έχεις ιδιαίτερες μηχανικές γνώσεις, μπορείς να κάνεις έναν προληπτικό έλεγχο σε βασικά του σημεία για να δεις για πόσο χιλιομετρικό διάστημα θα έχει την απαιτούμενη απόδοση, αλλά και σε τι κατάσταση βρίσκεται, ώστε είτε να παρέμβεις εσύ, είτε κάποιο συνεργείο για να διορθωθεί τυχόν βλάβη ή φθορά.

Δες την στάθμη του υγρού φρένων, αν το φρενάρισμα δεν έχει καλή απόδοση

Το σύστημα πέδησης είναι ένα υδραυλικό σύστημα, υπεύθυνο να επιβραδύνει ή να ακινητοποιεί το αυτοκίνητό μας κάθε φορά που ασκούμε πίεση στο πεντάλ του φρένου. Τα υγρά που διαθέτει στο εσωτερικό του αναλαμβάνουν να μεταφέρουν τη δύναμη από το πεντάλ στο υλικό τριβής (τακάκι), προκειμένου αυτό με τη σειρά του να φρενάρει το δίσκο και να μειωθεί ο ρυθμός περιστροφής κάθε τροχού.

Σε αυτό το τμήμα θα πρέπει πρώτα να ελέγχεις τη στάθμη των υγρών στο αντίστοιχο δοχείο τους, η οποία αν βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο, οφείλεται σε δύο πιθανά αίτια.

Το πρώτο είναι η φθορά των υλικών τριβής, οπότε θα χρειαστεί να συμπληρώσεις υγρό στο κύκλωμα, ενώ το δεύτερο και πιο σημαντικό, είναι η διαρροή από κάποιο σωληνάκι του συστήματος.

Έτσι, καλό θα είναι να ελέγξεις πίσω από κάθε τροχό τα σωληνάκια και αν δεις την παραμικρή υγρασία, να απευθυνθείς άμεσα σε κάποιο συνεργείο για την αντικατάστασή τους.

Δες αν τα τακάκια και οι δίσκοι έχουν χάσει την αποτελεσματικότητα τους!

Η πιο συνηθισμένη και αναπόφευκτη φθορά από την καθημερινή και συνεχή χρήση του συστήματος πέδησης είναι εκείνη των δίσκων, αλλά και των υλικών τριβής. Μάλιστα, σε αυτήν οφείλονται τα υπολείμματα μαύρης σκόνης που δημιουργούνται συνεχώς πάνω στις ζάντες του αυτοκινήτου μας.

Το υλικό από τα τακάκια που εφάπτεται με το δίσκο έχει πάχος περίπου ένα εκατοστό, το οποίο με τη χρήση του μεσαίου πεντάλ ολοένα και μειώνεται. Το ίδιο σχεδόν ισχύει και για το δίσκο. Το σημείο όπου εφάπτεται το τακάκι πάνω στο δίσκο, μειώνει το πάχος του, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση. Και στις δύο περιπτώσεις, για να ελέγξουμε την κατάσταση των τμημάτων αυτών θα πρέπει να αφαιρέσουμε τον τροχό.

Πηγή: autotriti.gr


Για τα φρένα αυτοκινήτου ακολουθήστε τα παραπάνω και καλές βόλτες!

Για σιγουριά και ασφάλεια σε παρμπρίζ και κρύσταλλα αυτοκινήτου: Glassdrive!