Μεταχειρισμένο Αυτοκίνητο

Μεταχειρισμένο Αυτοκίνητο

Αναμφισβήτητα η απόφαση για αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου βασίζεται κυρίως στην επιθυμία μας για “αυτοκίνητο σε χαμηλότερη τιμή”.

Αν μπορούμε να συμβιβαστούμε με την ιδέα του “2ο χέρι”, αυτή η επιλογή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα πρακτική, ειδικά στην εποχή μας.

Το δέλεαρ μιας τέτοιας απόφασης είναι απόλυτα βάσιμο, αν σκεφτούμε ότι το νέο αυτοκίνητο χάνει σχεδόν το ήμισυ της αξίας του τα τρία πρώτα χρόνια (κατά μέσο όρο).
Σε αυτή την ηλικία, λογικά το αυτοκίνητο έχει διανύσει (κατά μέσο όρο) από 30.000 χλμ. έως 60.000 χλμ.

Είναι περιττό να τονίσουμε ότι κάθε αυτοκίνητο έχει τη δική του ιστορία, που μπορεί να αποτελεί ευκαιρία ή παγίδα, οπότε θα πρέπει όμως να είμαστε προσεκτικοί στις κινήσεις μας.

Οι σωστοί χειρισμοί είναι εκείνοι που θα συντελέσουν στην πραγματοποίηση μια αξιόλογης αγοράς ή όχι.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ

Πριν ξεκινήσουμε όμως την έρευνα, θα πρέπει να εξετάσουμε κάποιες σημαντικές παραμέτρους που θα περιορίσουν το εύρος αναζήτησης, βοηθώντας μας να εστιάσουμε μόνο στα αυτοκίνητα που μας ταιριάζουν.

ΗΛΙΚΙΑ

Πόσο “παλαιό”; Λίγο ή πολύ; Η λογική λέει ότι θα πρέπει να αποφύγουμε την αγορά πολύ παλαιού αυτοκινήτου για δύο λόγους:

  1. Αν είναι πολύ παλαιό, μάλλον θα συναντήσουμε προβλήματα με τα ανταλλακτικά του, ειδικά αν ο κατασκευαστής σταμάτησε να το παράγει.
  2. Όσο παλαιότερο, τόσο μεγαλύτερα έξοδα συντήρησης. Ακόμη και αν η τιμή πώλησης είναι εξαιρετικά χαμηλή, οι επισκέψεις στα συνεργεία αναμένεται να είναι από κάμποσες έως πολλές.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (Κυβισμός)

Ακόμα και αν πάντα ονειρευόσασταν ένα αυτοκίνητο με πολλά κυβικά (2.000cc)  και ναι, βρήκατε ένα καλοδιατηρημένο και σε καλή τιμή,  να σας θυμίσουμε ότι οι μεγάλοι κινητήρες συνήθως καίνε περισσότερο καύσιμο και ανεβάζουν τα πάγια έξοδα όπως ασφάλιστρα και τέλη κυκλοφορίας.

Αν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε το αυτοκίνητο στην πόλη, μη μπείτε σε τέτοια διλλήματα. Στο κάτω-κάτω το μεγάλο αυτοκίνητο βρίσκει δυσκολότερα χώρο στάθμευσης από ένα μικρό.

ΚΑΥΣΙΜΟ

Είναι σίγουρο ότι κλίνετε ήδη υπέρ του diesel κινητήρα, αφού θα κινείστε πολύ οικονομικά.

Η γνώμη μας είναι ότι θα πρέπει να κινηθείτε προς την “diesel επιλογή” μόνο αν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε πολύ το αυτοκίνητο, διανύοντας μεγάλες διαδρομές.

Τα αυτοκίνητα με diesel κινητήρα πωλούνται ακριβά και δεν θα πετύχουμε απόσβεση αν για παράδειγμα  κάνουμε λιγότερο από  10.000 χλμ το χρόνο.

ΠΗΓΗ

Στην εποχή μας, χάρη στο Internet, η έρευνα έχει γίνει ευκολότερη σε πολλούς τομείς και βεβαίως και στου αυτοκινήτου.

Μοιραία θα καταφύγουμε στις φόρμες αναζήτησης του CAR.GR (www.car.gr/classifieds/search) ή της Χρυσής Ευκαιρίας (www.xe.gr/automoto).

Το ερώτημα που θέλαμε να θέσουμε εδώ είναι: “προτιμούμε από έμπορο ή από ιδιώτη;”

Χωρίς να θέλουμε να είμαστε απόλυτοι, θα λέγαμε ότι η απόκτηση αυτοκινήτου από επώνυμο και σοβαρό κατάστημα φαίνεται πιο σίγουρη.

Ο έμπορος σίγουρα έχει ελέγξει το αυτοκίνητο από πριν και σίγουρα το διαθέτει και με εγγύηση.

Αν αγοράσουμε μεταχειρισμένο από ιδιώτη, το δίχως άλλο θα πρέπει να είναι κάποιος που γνωρίζουμε, ή φίλος-φίλου, ώστε να περιοριστεί η περίπτωση εξαπάτησης.

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Τέλος, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε το κεφάλαιο που σκοπεύουμε να επενδύσουμε στην απόκτηση μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Επειδή ο κανόνας “τα ακριβά αυτοκίνητα είναι καλύτερα” είναι σωστός, υπάρχει η πιθανότητα να παρασυρθούμε σε κάτι ακριβότερο από το όριο που θέσαμε εξ’ αρχής.

Αν συμβεί κάτι τέτοιο και δεν έχουμε όλο το κεφάλαιο, θα χρειαστούμε χρηματοδότηση. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να ξέρετε ότι η Τράπεζα θα σας καλύψει μόνο αν συνεισφέρετε και εσείς τουλάχιστον στο 25% της τιμής αγοράς  (με περιπτώσεις όπου αντιπροσωπείες σας προσφέρουν μηδενική προκαταβολή και χαμηλά επιτόκια).

ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Κάνατε λοιπόν την έρευνά σας και βρήκατε κάποια αυτοκίνητα που θέλετε να εξετάσετε και από κοντά.

Ας δούμε πως πρέπει να κινηθούμε.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να ζητήσετε να ελέγξετε το βιβλίο συντήρησης.

Δείτε τις ημερομηνίες και ελέγξτε το είδος των εργασιών που έχουν πραγματοποιηθεί.

Αν δεν υπάρχει το βιβλίο, καλύτερα μην προχωρήσετε.

Ζητήστε επίσης και το δελτίο ΚΤΕΟ. Το να έχει περάσει ΚΤΕΟ, είναι ένα επιπλέον θετικό σημάδι.

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ

Σηκώστε το καπό δείτε τη μηχανή και κυρίως ακούστε τη.

Ελέγξτε την καμπίνα επιβατών. Τις ταπετσαρίες και το ταμπλό. Εξωτερικά, το χρώμα, τις ζάντες και τα λάστιχα.

Αν είστε ικανοποιημένος από ότι έχετε δει μέχρι τώρα, πάμε παρακάτω: test drive.

ΤΕΣΤ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Εάν είστε έμπειρος οδηγός, θα είστε σε κάπως πλεονεκτική θέση να εντοπίσετε τυχόν προφανή προβλήματα οδηγώντας το αυτοκίνητο που εντοπίσαμε.

Δώστε προσοχή στην ανάρτηση, την ευκολία οδήγησης, πιθανούς θορύβους από τον κινητήρα.

Δοκιμάστε απότομους ελιγμούς και απότομο φρενάρισμα. Δείτε αν κάθεστε με άνεση στο εσωτερικό.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ

Φυσικά, η δική σας αυτοψία δε μετράει αν δεν είστε μηχανικός αυτοκινήτου.

Αν μείνατε ικανοποιημένος με όσα είδατε και θέλετε να προχωρήσετε, ζητήστε και έλεγχο σε δικό σας συνεργείο.

Το έμπειρο μάτι του μηχανικού ίσως δει και κάτι περισσότερο.

Καλή σας επιτυχία.

 

Το άρθρο είναι του κ. Ε. Μωραΐτη, προσφορά της OPEL ΔΡΟΜΩΝ ΑΕΒΕ
Τμήμα
: Μεταχειρισμένα Αυτοκίνητα