Έμεινα από βενζίνη… Τι κάνω;

Έμεινα από βενζίνη… Τι κάνω;

Στα χρόνια της κρίσης που διανύουμε δεν είναι σπάνιο κάποιοι να οδηγούν το αυτοκίνητο τους με το λαμπάκι για τα καύσιμα αναμμένο. Τώρα, τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν αυτονομία περίπου 30-40 χλμ., άρα αν ανάψει το λαμπάκι θα πρέπει να υπολογίσεις πως έχεις περίπου 5-6 λτ. καυσίμου. Κάτι που σημαίνει πως πρέπει να οδηγήσεις όσο το δυνατόν πιο οικονομικά μέχρι να συναντήσεις το πιο κοντινό βενζινάδικο. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που δεν θα τα καταφέρεις και θα μείνεις. Ξέρεις ότι η ταλαιπωρία θα είναι μεγάλη, όμως δεν ήρθε η καταστροφή. Δες τι μπορείς να κάνεις για να το βάλεις και πάλι «μπροστά».

Πάρε τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας

Αρχικά θα πρέπει να εξασφαλίσεις την δική σου ασφάλεια, αλλά και των υπολοίπων. Όταν λοιπόν αρχίσουν οι μικροδιακοπές στον κινητήρα θα πρέπει να κάνεις σταδιακά δεξιά και να φροντίσεις να βρεις το ασφαλέστερο δυνατό σημείο για να σταματήσεις. Αφού βγεις από το αυτοκίνητο θα πρέπει να φορέσεις το ανακλαστικό γιλέκο και βάλεις το προειδοποιητικό τρίγωνο αρκετά μέτρα πριν το αυτοκίνητο. Αν είναι βράδυ καλό είναι να ανάψεις και τα αλάρμ έχοντας πάντα στο νου μη μείνεις και από μπαταρία!

Πρώτη λύση, η οδική βοήθεια!

Αν έχεις προνοήσει και στην ασφάλεια σου έχεις βάλει και οδική βοήθεια, η οποία να καλύπτει μία τέτοια ανάγκη, τότε θα λύσεις το πρόβλημα σου με το πιο εύκολο τρόπο. Η οδική βοήθεια θα φέρει λίγο καύσιμο, σε δικιά σου πάντα χρέωση ή θα ρυμουλκήσει το αυτοκίνητο σου σε μέρος, που θα του υποδείξεις εσύ, προφανώς σε ένα βενζινάδικο.

Δεύτερη λύση, αναζήτηση πρατηρίου με το μπιτόνι στο χέρι!

Αν τελικά δεν προνόησες και δεν έχεις οδική βοήθεια ή από κάποιον γνωστό, τότε θα πρέπει να βρει μόνος σου ένα πρατήριο καυσίμων. Με ένα μπιτόνι (πάντα πρέπει να έχεις ένα άδειο στο πορτ μπαγκάζ για τέτοιες περιπτώσεις) θα περπατήσεις μέχρι να βρεις κάποιο βενζινάδικο.  5 λίτρα καυσίμου αρκούν για να πάρει μπροστά το αυτοκίνητο. Όταν θα βάλεις το καύσιμο στο ρεζερβουάρ θα χρειαστείς ένα χωνί, ωστόσο αν δεν έχεις, ενα αυτοσχέδιο χωνί από χαρτόνι θα μπορούσε να βοηθήσει. Καλό είναι να προσέξεις να μην χύνεται καύσιμο έξω ειδικά αν είναι βενζίνη. Φυσικά το κάπνισμα απαγορεύεται σε όλη τη διαδικασία.

Αν έχεις βενζινοκίνητο, η ταλαιπωρία έληξε.

Μόλις βάλεις βενζίνη (αν το αυτοκίνητο σου είναι βενζινοκίνητο), μπορεί να μην πάρει αμέσως, ωστόσο αυτό είναι φυσιολογικό μιας και πρέπει να γεμίσει το κύκλωμα με καύσιμο. Μετά από μερικές «μιζιές», το αυτοκίνητο θα πάρει μπροστά και θα το πας στο βενζινάδικο για να βάλεις την απαραίτητη ποσότητα βενζίνης. Μην ξεχάσεις αργότερα να αντικαταστήσεις το φίλτρο βενζίνης, για προληπτικούς λόγους, καθώς πιθανότατα θα έχει μαζέψει κατακάθια από το ρεζερβουάρ.

Αν καίει πετρέλαιο, θα ζοριστείς!

Αν έχεις diesel αυτοκίνητο και μείνεις, τα πράγματα δεν θα είναι τόσο απλά όπως στη βενζίνη. Αυτό συμβαίνει γιατί τα περισσότερα μοντέλα χρειάζονται εξαέρωση. Χωρίς τη σχετική διαδικασία δε θα πάρουν μπροστά και υπάρχει κίνδυνος να μείνει κανείς από μπαταρία μετά από πολλές άστοχες «μιζιές».

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να δεις το εγχειρίδιο χρήσης για να μάθεις αν το αυτοκίνητο χρειάζεται εξαέρωση. Αν χρειάζεται (συνήθως στα παλαιότερα μοντέλα) πρέπει να εντοπίσεις τη σχετική αντλία ακολουθώντας το εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Στη συνέχεια πίεσε το ειδικό εξάρτημα μέχρι να σκληρύνει και ενεργοποίησε τη μίζα μέχρι να πάρει μπροστά ο κινητήρας. Αν ο κινητήρας δεν ξεκινήσει, επανάλαβε τη διαδικασία από την αρχή με την πίεση της αντλίας.

Αντίθετα κάποιοι πετρελαιοκινητήρες δεν χρειάζονται κάτι τέτοιο. Μετά τον ανεφοδιασμό με καύσιμο θα ανοίξεις το διακόπτη της μηχανής (χωρίς να γίνει εκκίνηση), θα περιμένεις λίγα δευτερόλεπτα και θα κλείσεις το διακόπτη. Επανέλαβε αυτή τη διαδικασία κάποιες φορές μέχρι να ενεργοποιηθεί η αντλία και κατόπιν γύρισε τη μίζα για να πάρει μπροστά ο κινητήρας.

Σε περίπτωση ανάγκης λοιπόν, θυμηθείτε τα παραπάνω και καλές βόλτες!

Πηγή: autotriti.gr


Και για να μην ανησυχήσετε ποτέ για τα κρύσταλλα του αυτοκινήτου σας, Glassdrive!